Thursday, April 5, 2012

Fashion....Moden tapi Muslimah
















Dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak darinya.” [TMQ An-Nur (24):31].
Wahai anak-anak Adam! Sesungguhnya Kami telah menurunkan kepada kamu (bahan-bahan untuk) pakaian menutup aurat kamu, dan pakaian perhiasan; dan pakaian yang berupa taqwa itulah yang sebaik-baiknya. Yang demikian itu adalah dari tanda-tanda (limpah kurnia) Allah (dan rahmatNya kepada hamba-hambaNya) supaya mereka mengenangnya (dan bersyukur). [7:26]

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh....hai semua...pe khabar hari nie.....ceh macam ada yg membaca je kan...tp kot2 la ada yg baca...hari tajuk aku mengenai fesyen.....ha.....aku nie x da la pandai sgt dlm fesyen tp ok la....berbanding aku yg time sekolah..
     aku tengok zaman sekarang nie fesyen dah macam2....ada yg betul ada yang tak betul....aku pun x la pandai dlm agama...dan selalu melakukan kesilapan. kalau sebelum nie aku pun jenis tak amik kisah pa yang aku suka aku pakai...tapi hari nie setelah umur aku meningkat, aku mula terpikir pakaian moden tapi adakah aku mengikut etika pakaian islam yang betul... ye memang aku pakai tudung tp ada kah aku menutup aurat dengan sempurnakan....persoalan nie asyik bermain je dalam kepala aku sejak akhir nie...
jadi aku dah buat satu keputusan...memandangkan aku bekas pelajar sek agama...adik aku seorang ustaz...dan yang paling penting ini yang dituntut oleh islam...kenapa nak malu dengan orang lain baik malu dengan Allah kan...mama aku pun selalu duk membebel kat aku suruh tutup aurat dengan sempurnakan...dia yang rajin doa kat Allah supaya aku berubah...
      Jadi aku mula dengan menutup aurat yang penting...seperti hand sock..stoking...n pakai tudung yang mentupi paras dada...permulaan yang baru la kan...bukan pa...aku ada cita2 nak pakai niqab...tapi kalau nak pakai niqab kena la bersedia dari sekarang...pakaian  pun kena la yang menepati syariat kan..pakai baju yang melebihi
Ini Adalah Cita-cita ku..


Sekarang nie ini adalah cita-cita ku, aku nak hidup dalam keadan yang sentiasa di redhai Allah..





bukan setakat dengan pakaian dan tudung yang labuh tapi aku juga nak berubah menjadi insan yang sifat dan akhlak nya baik...ini adalah impian dan harapan aku...sebab tak semesti tutup aurat je semuanya ah sempurnakan...cara hidup kita tu mesti la ikut islam juga...aku memang seorang yang tak sempurna...tapi aku akan cuba untuk merubah cara ku...aku juga tak nak lah terlalu kuno sangat aku nak jadi muslimah yang pandai berfashion...tapi bukan lah fashion yang merapu kan...cuma kalu kita lebih terbuka maksudnya pakai tudung labuh tapi dengan baju yang cantik dan fashionable aku rasa boleh menarik rasa minat kawan2 yang pakai tudung tap tak tutup aurat kan sbb pakaian yang cantik n feminin nie lebih kepada orang yang tak bertudung.. tp cuba kita tangok sekarang nie fashion muslimah yang cantik2 macam oki sentina dewi..haliza af, aida kalidha...adah pun membuktikan yang walau bertudung tapi masih boleh berfesyen...kat sini aku ada sdiakan sikit pic2 fesyen muslimah...
Terbaru...aku dan sahabat baik ku yang terbaru atiqah...kami sedang berusaha untuk membuka bisness...kami bercadang buka butik pakaian muslimah dan tudung labuh ala2 ariani,dehaja,fareeeda....mengikut cita rasa sendiri...sebab aku tgk sekarang nie tudung cantik2 tapi sinkat kan...serta kami ingin memberi perubahan dalam fesyen tudung labuh.. ye la kan kalau kita tengok orang yang pakai tudung labuh nie semua macam nak sama ja...skarang nie menag dah ada syarikat2 yang buat tudung labuh bercorak...tapi tak banyak...so aku n tiqah nak cuba masuk dalam industri nie...kami juga nak ubah pendapatan keluarg kan....bukan apa aku dengan tiqah nie berkongsi minat yang sama...aku juga dapat rasa keserasian antara kami.... dia juga banyak merubah aku...


Ya Allah, Ya tuhan ku... Kau ampunilah dosa-dosa kami, Kau ampunilah dosa kedua ibu dan bapa kami, Kau berkatilah hidup kami, Kau restuilah segala yang kami rancang, Kau berilah hidayah Mu kepada kami, Kau ubah lah cara hidup kami supaya kami hidup dalam Keredhaan  Mu Ya Allah, Ya Rahman Ya Rahim...Kau Bantulah kami dalam mencapai cita-cita kami, Kau berilah kejayaan kepada kami, sesunguhnya Engkau Tuhan yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang serta Maha Mengampuni...Kau Redhailah kami....AMin Ya Rabbal Alamin....



P/S: Apa yang aku tulis disini bukan untuk bersikap riak atau takbur..cuma ingin berkongsi supaya yang membaca dapat mengAmin kan doa aku...Sesunguh yang baik dari Allah...yang buruk dan silap semua datang aku sendiri....Ampun dan maaf andai ada kesilapan....


(Pic2 Nie Ehsan Google Picture)









Get this widget

1 comments:

Nur Murni said...

Hehe..samala kita..dh mula nk berhijrah..org jelutong? Tak jauh la kita.salam kenal