Thursday, February 19, 2015

2014

Assalamualaikum....


     Hai semua...its been a long time that i not writhed anything in this pages....untuk pengetahuan semua setelah aku menggangur selama setahun..tahun lepas aku mula kehidupan aku pada bulan April...

MAC 2014
    Awal bulan mac my Bff 'Faradiana" telah menghubungi aku dan jemput aku ke Kuala Lumpur untuk birthday anak dia "nur Aunie taffani"....ketika itu aku masih tak berkeja dan mempunyai masalah kesihatan...aku datang ke kuala lumpur dan tinggal selama seminggu...sebelum aku pulang ke penang...suami diana.."abg teh' minta tolong aku untuk aku tinggal besama diana kerana beliau harus ke Qatar atas urusan kerja...aku masih berfikir... selpas aku balik ke Pulau Pinang aku buat keputusan untuk membuat pemeriksaan lanjut berhubung kesakitan yang aku alami... aku pergi berjumpa DR.Lim dan buat auto scan...dan DR.Lim sah kan aku ada fibroid..aku dirujuk ke hospital...biasala Hospital Gov...bila rujuk kena buat semula...dah tu dirujuk ke Pakar Sakit puan..masa pergi ke sakit puan aku diberi appoiment pada bulan may sebab aku masih muda...dan terpaksa la menahan kesakitan...disebabkan marah yang amat sangat...aku menerima pelawaan diana untuk tinggal dan kerja dengan dia...


April  2014
  Aku tiba di kuala lumpur dan mula bekerja dengan Diana...hanya Allah yang tahu hikmah disebaliknya...aku mula bersemangat untuk hidup...berjauhan dengan saffiya dan qayyum sangat menyakitkan...tapi aku redha dan kuat kan semangat kerna aku perlu berusaha untuk menyara mama...ye la sepanjang aku tak berkerja Ashraf yang menangung kami...sebab tu aku perlu kuat untk mama n ashraf....disini aku disambut dan dilayan seperti keluarga sendiri oleh diana...sbab walau tak jumpa sekian lama mereka masih melayan aku seperti keluarga sendiri...kini Aunie dah aku sayang macam anak kandungku..."Terima Kasih Diana"


May 2014
   A.teh dah kembali ke Malaysia...aku masih disni...dan kami sedang sibuk membuat persiapan perkahwinan bullah dan nisa...setlah lam tggl kan keluarga nie..dah banyak org baru dalam keluarga...dayah..mia...sumayyah..aisha..nisa..herm..sayang mereka semua...aku pulang ke penang untuk bertemu pakar sakit puan...susahnya la hospital gov nie..macam2 ragam...apabila diorang buat scan kat perut aku nie diorang jumpa satu bebola besar...diorang sahkan tumor..n aku dirujuk atas pada pakar...bila balik lagi sekali...jumpa dokter..diorang sahkan aku menghidap ovari tumor..dan dijadualkan pembedahan pada bulan 7..
Balik Penang jup bawa mama g makan


June 2014
    bulan nie adalah bulan yang busy sebab aku dan diana sibuk dengan persiapan perkahwinan bullah...setiap hari ada saja benda yang kitorg kena beli..aku belum betul2 belajar mengenai stiton minyak..o ya lupa..aku nie bekerja di Station minyak family diana..pangkat ???...biarkan...seminggu sebelum tarikh nikah diorang bullah dimasukkan ke wad sebab denggi..sungguh menyayat hati..masa hari nikah diorang bullah belum discharged pun lagi...datang akad nikah dengan drip kat tangan...selepas dua hari diorang nikah hananiah pulak masuk wad sebab denggi jugak..dugaan yang besar...malam last hananiah kat wad aku temankan..sian kat adik sorang tu..kitaorang balik ke kerdau hari jumaat untuk tolong siapkan hal kenduri...hari jumaat tu dikala tengah sibuk buat door gift...aku dapat panggillan dari hospital mengata kan aku kena masuk wad hari isnin 16 June...sebab aku akan dibedah pada 18 june...Ya Allah masa tu hanya Allah je tahu perasaan aku nie...tapi aku pura2 kuat
depan semua orang.aku happy kan diri aku sepanjang majlis dan esoknya...aku betul2 bermain degan emosi aku...aku menangis sepanjang jalan nak balik kuala lumpur. aku sampai penang dalam pukul 4 pagi...tido dua tiga jam dan bergegas ke hospital untuk daftar masuk.rasa takut dan rasa insaf sebab di ambang maut...bila masuk gov hospital nie kita akan sentiasa didatangi dr...bertanya soalan yang sama..dan bila kita bercakap dengan dr yang belum pakar macam la jawapan depa..diorang kata diorang akan buang rahim aku atau ovari sebelah...tapi aku dah redha...aku terima semuanya...aku tak amik epidural tapi aku ambik PCA...bius..herm sebelum nak masuk ke dewan bedah...DR.azmi kata kat aku yang dia akan cuba sebaik mungkin untuk selamatkan rahim aku..dan alhamdulillah pembedahan yang amik masa 5-6 jam tu berjaya...dan dr cuma buang kan tumor sahaja...tau tak masa aku sedar lepas habis operation tu benda pertama yang aku minta adalah milo ais...kelakar betul la..tapi alhamdulillah la semuanya ok..aku amik pca not apidural jadi lps bedah nie aku mcm blur sikit la...lepas tiga hri aku operate tu masuk bulan puasa...
B4 bullah nya akad nikah..ct scan

akad nikah bullah

kenduri kat kerdau

warded...tetiba kena masuk segera...


July 2014
     bulan puasa nie aku cuma dapat puasa 8 hari je...yang lain semua aku x dapat because aku gastrik...sepanjang bulan puasa aku banyak luangkan masa dengan saffiya...raya tahun nie pun x bererapa nak seronok sbb br lps operate...lepas dua hari raya aku dapat panggilan dr diana minta aku balik segerake kl...sebabnya budak juruwang bawa lari duit...n aku pun terus balik ke kl...
makanan masa pantang
raya with pahang family




Ogos 2014
   sebulan lebih jugak aku jadi cashier n selepas tu aku mula belajar pegurusan...sebenarnya kerja nie sangat menarik..cuma banyak yang perlu belajar la kan...befday diana kitaorang sambut dekat kuantan rumah k.rah..n masa 30 ogos befday mak n sara..kitaorang sambut befday diorang dengan buat suprise party...best sgt...i miss my family too..
ini favorite kami

resepsi family nisa kat sg buloh

Sept 2014
    doktor shahila kata diorang tak jumpa sel kanser dlm ketumbuhan aku..tapi masih berjaga2..tah la...dugaan hidup aku nie berat sangat...
bercuti ke kuala gandah

seronok sangat...

October 2014
      aku masih amik injection untuk henti kan haid buat sementara waktu..macam2 dah jadi dalam hidup aku nie..harap semuanya dimudahkan...
mama mai kl datang melawat

November 2014
      Nina kawin bulan nie...tinggal aku ngan farah je..sebabnya maisara pun nak kawin dah..aku patutnya jumpa dr tapi sebab lama sangat tunggu aku balik...diana n semua family pergi ke singapore tuk bercuti..ole2 yang aku dapat mesti la perfume...hehehe.. i like...
Nina wedding

December 2014
      penutup tahun nie...aku harap semuanya akan jadi seperti biasa...aku juga harap agar Allah pemudahkan semua urusan aku...jadikan semuanya lebih baik dr semalam...
hantar mak kat klia for japan trip
   



Get this widget

0 comments: